.avatar-image-container { shadow:none; border: none; -moz-border-radius: 80px; -webkit-border-radius: 80px; border-radius: 80px;

2 listopada 2010

Obiecany tutorial ;)

Nawet nie zauważyłam kiedy minął czas od ostatniego postu. Tyle się u mnie dzieje, ale niekoniecznie twórczego. Szkoła, praca, a teraz jeszcze pisanie pracy licencjackiej... Musicie mi zatem wybaczyć moją nieobecność, która przez najbliższe 7 miesięcy aż do obrony będzie związana w 99% z licencjatem.
Aby wkupić się w Wasze łaski po tej dłuuuuuuugiej nieobecności, serwuję obiecany tutorial drukowania na tkaninach :))

Potrzebne nam będą:
  • nożyczki
  • kartka A4 do drukarki
  • taśma dwustronna
  • tkanina
  • medium do tkanin
  • cienki pędzelek
  • żelazko
  • papier do pieczenia
  • drukarka laserowa
Pierwszym krokiem jest dokładne wyprasowanie tkaniny, na której będziemy robiły nadruk. Jest to bardzo ważny etap, gdyż pognieciona tkanina może wkręcić się w drukarkę i ją uszkodzić.

Następnie tniemy taśmę dwustronną na wąskie paski i naklejamy na kartkę wg zdjęcia obok.

Później naklejamy kartkę na tkaninę i wycinamy tkaninę. Aby wyglądało to tak jak na zdjęciu poniżej.

Wybieramy motyw, który chcemy wydrukować. Może to być grafika, albo zwykły tekst :))











Wkładamy naszą kartkę z naklejoną tkaniną do podajnika drukarki i... drukujemy ;))
I to byłby koniec, ale niestety nadruk nie jest trwały, ściera się gdy dotkniemy go mocno palcem, dlatego musimy go zabezpieczyć.


Do zabezpieczenia potrzebujemy medium (ja używam Marabu Textil Medium) i cienki pędzelek.
Postępujemy jak na zdjęciu, nakładamy medium dokładnie wypełniając litery.

UWAGA! Nie można wyjść poza kontury, gdyż medium pomimo zapewnień producenta, że jest bezbarwne - zostawia ślady na tkaninie, a podczas prasowania może żółknąć.
Dlatego ważne jest by robić to dokładnie i starannie.
Następnie pozostawiamy do wyschnięcia.

Po 24 godzinach od nałożenia medium, prasujemy wydruk przez papier do pieczenia. Temperatura żelazka oraz dokładny opis postępowania z medium znajduje się na opakowaniu. Na rynku dostępne są media różnych firm, także w zależności od tego, który wybierzecie, końcowy etap zabezpieczenia wydruku może nieznacznie się różnić.
KONIEC!


Jeśli macie jakieś pytania, albo coś jest niejasne - śmiało piszcie w komentarzach, postaram się szybko odpowiedzieć.
Życzę owocnej twórczej pracy! ;))

51 komentarzy:

Sylwerado pisze...

No, nie pomyślałabym nigdy, że twoje nadruki powstają w ten sposób.
Dzięki za tutka, na pewno wykorzystam go w przyszłości.
Pozdrawiam cieplutko
Sylwia.

Iza pisze...

Cudownie:D Na pewno skorzystam:) Powodzenia w pisaniu pracy licencjackiej:) Przede mną magisterska także jedziemy na tym samym wózku:P

Agata z magicznego atelier pisze...

Przyda się kiedyś na pewno :) pozdrawiam cieplutko

Bree pisze...

Drukuje w bardzo podobny sposob :)
Pozdrawiam mocno!

angela pisze...

Świetny tutorial :)
Pozdrawiam,

Anonimowy pisze...

świetny kursik! a czy materiał jest później sztywny?...JUSTKA

Beata pisze...

dzięki dobra kobietko:)))
pozdrawiam serdecznie

Danuta pisze...

Super :-))) Muszę koniecznie spróbować.
Pozdrawiam

Romantyczna Kobieta pisze...

Justka - medium ma to do siebie, że trochę usztywnia miejsce gdzie został zastosowany, niestety, albo stety ;) co kto lubi.

Myszka pisze...

:) właśnie zakupiłam sobie to medium :)

Kaprys pisze...

Kursik świetny !!!
Szkoda że moja drukarka zaraz się zacina i koniec... nie idzie dalej ;-(
Mam nadzieję że innym się poszczęści !
pozdrawiam Aga

Anonimowy pisze...

dziekuje slicznie za wskazowki...dlugo wyczekiwalam tego posta...powodzenia z licencjatem... pozdrawiam justyna

Kerry-Marta pisze...

No i jak tu nie lubić takiej kobietki jak ty ... która dzieli się swoimi tutkami, bardzo wielkie podziękowania z mojej strony ...

Unknown pisze...

baaaaardzo, ale to baaaaardzo dziękuję za ten kurs krok po kroku, bo chociaż inne Kobitki już pisały co i jak, to jednak ja jestem takim typem, że muszę to widzieć, bo inaczej ciemna masa ;)

buziaki i lecę szukać medium

Berceuse - Art pisze...

Fajny kursik -super, super :))

B. pisze...

Bardzo dzieki za tutorial, przyda sie.-)
pozdrawiam
basia

fagusia pisze...

normalnie mordka mi sie otworzyła i nie chce sie zamknąć ......:0 Bardzo ciekawy pomysł , no no ...musze kiedys spróbować :)
pozdrawiam

Edyta pisze...

Fajny i przejrzysty kursik. Na pewno kiedyś skorzystam. Pozdrawiam

artambrozja pisze...

Dziekuje za kurs :**
ja już do drukowania skradam sie od dawna, ale jakośc wole papier transferowy :)
buziaki :**

domilkowydomek pisze...

Madziu to mnie zaskoczyłaś z ta laserówką - naprawdę można i nie wkręci się?
Mam własnie laserówkę w pracy, ale juz tak boje sie na niej drukować cokolwiek innego aniżeli dokumenty, bo ....
kiedyś wlozylam papier transferowy i wyobraż sobie że stopił sie i nawinął na wałek- wyskubałam go po rozebraniu jej na czynniki pierwsze. Ale i tak nie dizalał. ponoc pozne uszkodzenie miała.

Więc Ty mówisz ze można :) No to mam dylemat: drukować czy nie.

Madziu a co tam u Ciebie- napisz jak bedizesz mogła.

buziaki i sciskam mocno

Kinga pisze...

Witaj
Swietny kursik, nie wiem, czy u mnie się da nie mam ustawienia grubości papieru.
Chyba się nie zmieści.
Ale spróbuję, najwyżej zepsuje,Hu, hi.
pozdrawiam

☼ Carolina ☼ pisze...

linda!
cariños
c@

ika pisze...

Madziu dobrze że wróciłaś do nas choć na chwilkę :) martwiłam się troszke brakiem odezwu z Twojej strony :) teraz juz dobrze :)
Mam nadziej, że u Ciebie także?
Ściskam i powodzenia w pisaniu maleńka ;)

MaJu pisze...

Madziu gdzie Ty sie Kochna tyle czasu podziewałaś. Nie każ nam tak długo czekac na posty. :)
Bardzo dziekuje za szkolenie z zakresy wydruków na takaninie.
pozdrawiam i ściskam.

agness pisze...

Ja drukuję w ten sam sposób, używam takiego samego medium, lecz przy dużych obrazkach zaczął mi się rozmazywać nadruk, i niestety nie wiem jak sobie z tym poradzić. Może znasz na to jakiś sposób?
Pozdawiam

Atena pisze...

Witaj Kochana
Dzieki za kursik, idealnie przedstawiony, tylko szkoda ze mam drukarke atramentowa :-(
Pozdrowionka sle.

Aga pisze...

Witam
pieknie to wychodzi
a medium to co to jest?? rozumiem że i medium i tkanine kupie w paspanerii ??
moze mi sie kiedys przyda :) kto wie
pozdrawiam
i powodzenia z praca :)

mordka pisze...

Madziu dziekuję za tutka obiecanego kochana ale mnie zaskoczyłaś tym że można drrukować na laserówce ja się troszkę boję ponieważ jak drukuję cokolwiek to aż dymi mi sie z miejsca ska wychodzi papier po wydruku ale ok może zaryzykuje tez mam laserówkę HP 1020 z tego co wylukałam na zdjęciach Ty masz tą samą to już wiem że mogę szaleć hihihi ale się cieszę :)

noomiy pisze...

i to tylko tyle? wow! super to jest, takie proste! :)

Kate pisze...

dziękuję:)

HANNA pisze...

Dziekuje z akursik. Juz wyyłam Pana Kota aby mi w PL kupił takie medium. Ale bede drukowac fiufiu

HANNA pisze...

A i kciuki za licencjat i
buziole w noch

Anonimowy pisze...

Wielkie,wielkie dzięki!!!

Ania pisze...

Jaki świetny tutek :)

A na drukarce atramentowej się nie da?

Pozdrawiam
Ania
http://dzieciecyswiat.net

jednooczka pisze...

Super sprawa, dzięki! Może kiedyś sama się odważę. :)

Anonimowy pisze...

Hej, dziękuję bardzo za tutka ! :) jest świetny... mam tylko drukarkę atramentową, na takiej się da czy nie na da..?

agea happiness pisze...

ciekawy tutorial, właśnie takiego szukałam
dziękuję:)

Agnes B pisze...

extra!!!!dzieki za tutka-kochana jestes :*
pozdrawiam cieplutko-Aga

Anonimowy pisze...

Za niedługo przeprowadzam się do nowego domku :)
Już mam pewną koncepcję na poduszki do salonu

Dziękuję Ci

Be@

Białe Grochy pisze...

Dzięki wielkie! Pozostaje tylko dorwać kogoś z drukarką laserową albo przemycić tkaninkę do pracowego sprzętu ;)))

nostalgie decor pisze...

Большое спасибо за мастер-класс! Долгое время искала что-то подобное и ,наконец-то, у Вас нашла! спасибо))))

Małgosia pisze...

świetny tutorial, Zawsze mi się takie rzeczy podobały, dzięki Tobie znam już proces i może się pokuszę o wykonanie :) pozdr.! PS fajnie że dzielisz się z innymi swoimi umiejętnościami :*

Anonimowy pisze...

Witam! Wlasnie potwierdzam,fajnie ze dzielisz sie z innymi swoimi umiejetnoscami;na pewno skorzystam z porad i wiele sie naucze na Twoim blogu,dzieki!

Unknown pisze...

fajny opis,nie próbowałam z medium do tkanin,więc muszę się w to pobawić :)

Unknown pisze...

o rany! nie wierzę że to takie proste;d

Unknown pisze...

czy to sie nie spierze??

Szyciologia pisze...

fajny pomysł :D genialne na jakiś prezencik

Anonimowy pisze...

Wprawdzie już czytałam na jakims zagranicznym blogu o takiej metodzie (kleiło się materiał na kartkę klejem w sprayu),ale myślę,że to nie ma większego znaczenia.Mimo to,strasznie sie boję spróbowac,bo wśród znajomych wszyscy sugerują,że materiał się wkręci,ale sami nie próbowali,a laserówkę mam nową i szkoda by było.I jeszcze słówko do Mili papier transferowy to na atramentówce trzeba -może dlatego sie sfajczyła:)))

Anonimowy pisze...

ωhoah this ωеblog is great і lіke stuԁying your аrticles.

Keeр up the gooԁ work! Үou underѕtand, mаny indіviduаls are sеarching round for
this іnfo, уou could аіd thеm greatly.


my blog: fotograf wroc_aw

Anonimowy pisze...

Wow! Afteг all I got a wеbρage frοm whеre І
be ablе to in fact obtаіn helpful information гegaгding my studу
and κnowlеdge.

my blog pоst :: http://www.chocolatehouse.pl/glamour-fasion/

Gosia pisze...

No świetne! W życiu bym na to nie wpadła... a da się tak wydrukowac rzeczy w kolorze? Czy będą się rozmazywać jak zaczniemy nakładać medium?

Szukaj na tym blogu